Meble socjalne, zwane także meblami bhp, są niezbędne dla organizacji i optymalizacji każdego miejsca pracy. Odpowiednio dobrane meble metalowe ułatwiają utrzymanie zaplecza w czystości, pozwalają wygodnie zagospodarować przestrzeń dostępną dla pracowników, a także pozwalają im nie martwić się o bezpieczeństwo prywatnych przedmiotów. Na co zwrócić uwagę wybierając meble bhp do zakładu pracy?
Odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni
Bardzo często pomieszczenie socjalne, które udostępniamy pracownikom, ma dość ograniczoną przestrzeń. Z tego względu w pierwszej kolejności powinno się pomyśleć o odpowiednim rozplanowaniu rozmieszczenia mebli. Pierwszą czynnością jest szacunkowe określenie liczby pracowników, która będzie korzystać z przestrzeni pracowniczej. Warto pamiętać, by przy tym kroku wziąć pod uwagę nie tylko obecny stan zatrudnienia, ale także dostępne wakaty czy ewentualnie plany rozwojowe firmy. Jeśli tylko istnieje taka możliwość, warto zaprojektować powierzchnię w taki sposób, by ilość szafek była dostosowana do obecnej i przyszłej liczby osób zatrudnionych. Brak konieczności dzielenia szafki z współpracownikiem wpływa bardzo pozytywnie na komfort załogi i poczucie prywatności.
Meble metalowe – doskonałe rozwiązanie
Jeśli chodzi o konkretne rozwiązania, które sprawdzą się w przestrzeni socjalnej, najczęściej wybieranymi są meble metalowe. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość modeli takich szafek wyposażona jest w zamki, które zapewniają pracownikom bezpieczeństwo ich rzeczy prywatnych. Często wykorzystywane są szafy o charakterystycznym kształcie litery L, który pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Wykorzystując szafki typu L, uzyskamy dwukrotnie więcej przestrzeni składowania, niż przy wykorzystaniu mebli o tradycyjnym kształcie. Łatwo można więc wywnioskować, że tego typu meble są szczególnie korzystnym rozwiązaniem w przypadku, gdy dysponujemy niewielką powierzchnią. Ponadto tego typu szafki wykonane są z materiałów wysokiej jakości, odpornych na zarysowania i zadrapania, a także łatwych do utrzymania w czystości.
Przystosowanie do użytku pracowników
W jaki sposób można dostosować szafki pracownicze, by jak najlepiej spełniały one swoje funkcje? Wiele modeli mebli socjalnych dostępnych na rynku wyposażona jest na przykład w system wentylacyjny. Umożliwia on dobrą cyrkulację powietrza, przez co znacząco zmniejsza ryzyko wystąpienia w takiej szafce zbyt dużej wilgoci. Jest to szczególnie ważne, jeśli pracownicy będą przechowywać w szafkach niezbędną odzież czy obuwie robocze. Standardowym elementem wyposażenia szafek pracowniczych jest zamek, z indywidualnym kluczem do każdej z nich. W zależności od budżetu i przewidywanych potrzeb zatrudnionych osób, szafki można doposażyć również w półki wewnętrzne, drążki, wieszaki bądź haczyki.
Szeroka oferta mebli socjalnych dostępna na rynku pozwoli z łatwością dobrać odpowiedni model do potrzeb pracowników. Projektując przestrzeń socjalną, warto wziąć pod uwagę jej powierzchnię, a także przewidywane potrzeby załogi.