Meble socjalne są obowiązkowe do posiadania dla każdej firmy. Umożliwiają one znacznie więcej niż tylko składowanie odzieży ochronnej lub artykułów BHP. Zaoszczędzają również duże ilości czasu, dzięki ograniczaniu konieczności sprzątania oraz oferowaniu sporych przestrzeni do przechowywania rzeczy osobistych i roboczych. Przed zakupem takich produktów warto się dowiedzieć czym kierować, się przy ich wyborze oraz co jest praktycznym rozwiązaniem.
Jak meble socjalne podnoszą efektywność pracy?
Jak wcześniej wspomniano meble socjalne pozwalają zaoszczędzić dużo czasu. Dokonują tego na wielu płaszczyznach między innymi przyspieszając organizacje codziennych obowiązków pracownika. Należy jednak pamiętać, że w przypadku mebli BHP, w których składowane będą rzeczy osobiste oraz niezbędne do pracy powinny być one wykonane z odpowiednich materiałów i należycie zabezpieczone. Często idealnie sprawdzą się meble metalowe, które posiadają dodatkowo wzmocnioną konstrukcje.
Wybierając meble socjalne BHP ubraniowe bardzo ważne jest ich przeznaczenie. Producenci zwykle informują klientów na temat tego w jakim środowisku odnajdzie się dany mebel. Przykładowo meble dedykowane dla wielkich parków przemysłowych będą posiadały nieco inną specyfikację niż te na siłowni lub w innych placówkach sportowych. Właśnie dlatego na początku należy określić swoje potrzeby.
Warto również, aby meble socjalne posiadały odpowiednie zabezpieczenia w postaci zamków. Mogą to być zabezpieczenia szyfrowe lub na klucz. W przypadku bezpieczeństwa bardzo duże znaczenie ma także konstrukcja szafki oraz to czy jest meblem metalowym, czy może wykonanym z innego materiału. Producenci zazwyczaj posiadają różne certyfikaty, które świadczą o wytrzymałości danego mebla. Dobrze jest się z nimi zapoznać oraz poczytać o normach takich mebli.
Jakie meble bhp są szczególnie przydatne?
Szafki różnego typu są najczęstszym wyborem przedsiębiorców, jeśli chodzi o zakup mebli BHP. Wynika to z tego, że posiadają kompaktową konstrukcję, która umożliwia umieszczenie wielu produktów w jednym pomieszczeniu. Profesjonalnie wykonane meble zawierają w sobie przedziały, które umożliwiają wygodne ułożenie odzieży ochronnej, artykułów niezbędnych w pracy, ubrań własnych oraz przedmiotów osobistych.
Jeśli natomiast chodzi o szafki socjalne, które znajdują się w biurach umożliwiają one wygodne rozlokowanie dokumentów. Takie papiery często narażone są na działalność wilgoci, wody i innych czynników biologicznych. Odpowiednio zabezpieczone szafki metalowe umożliwiają przetrwanie tego rodzaju dokumentacji oraz gwarantują, że nie znajdą się one w niepowołanych rękach.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
- Jak już wcześniej wspomniano zupełną podstawą jest określenie własnych oczekiwań co do produktu. Meble powinny być dedykowane i ściśle dobrane do branży, w której będą funkcjonować.
- Zabezpieczenia mebli socjalny są niezwykle istotne zwłaszcza w przypadku składowania dokumentów lub rzeczy osobistych pracowników.
- Solidne i precyzyjne wykonanie to podstawa w zapewnieniu bezpieczeństwa oraz długiej żywotności produktów.
Jakie meble socjalne wybierane są najczęściej: