Nie da się zaprzeczyć, że wszelkie dokumenty posiadane przez firmę mają duże znaczenie, zwłaszcza te, w których zawarte są dane osobowe. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio je przechowywać i zapobiegać ich zniszczeniu lub ujawnieniu. Zatem jakie meble wybrać, aby właściwie przechowywać ważne dokumenty? Odpowiedzi udzieli ten artykuł.
Meble metalowe RODO – jakie wybrać?
Najlepszą opcją do przechowywania dokumentów zawierających dane osobowe będą szafy metalowe aktowe RODO. Dzięki wykorzystaniu tego materiału można mieć pewność, że będą charakteryzowały się dużą trwałością oraz wytrzymałością – nie ulegną zniszczeniu podczas ewentualnego zalania lub włamania. Co więcej, metalowe meble do biura są wyposażone w zamki, dzięki czemu żadna niepowołana osoba nie uzyska dostępu do dokumentów zawierających dane osobowe.
Szafy kartotekowe – sposób na porządek
Gdy w biurze nie tylko potrzebujemy mebli chroniących dokumenty przed wszelkimi niebezpieczeństwami, lecz również zależy nam na szybkim wyszukiwaniu informacji, wtedy najlepszą opcją będą szafy kartotekowe. Ten rodzaj mebli metalowych biurowych pozwala na uporządkowanie kartotek w poszczególnych szufladach, dzięki czemu możemy rozłożyć dokumenty według własnych potrzeb, a następnie szybko i bezproblemowo odnaleźć potrzebne dokumenty. Dodatkowo szafy kartotekowe wyposażone są w zamki, dzięki czemu możemy skutecznie chronić posiadane dokumenty.
Szafy metalowe – najwyższy poziom ochrony
Te meble metalowe sprawdzą się idealnie, jeśli nie musimy dbać o porządek wśród dokumentów, czyli nie musimy ich rozdzielać. Są to takie dokumenty, których już nie używamy, lecz musimy przechowywać je jeszcze przez jakiś czas zgodnie z przepisami. W takim przypadku warto wybrać szafę metalową, która cechuje się najwyższym poziomem bezpieczeństwa. Dobra szafa metalowa posiada zaawansowane środki zabezpieczające, takie jak zamek antywłamaniowy, dzięki czemu nie musimy się martwić o jakikolwiek wyciek posiadanych danych. Co więcej, ten rodzaj metalowych mebli do biura może osiągać grubość ścian nawet do 1 centymetra, a ponadto jest wykonany z ocynkowej blachy.
Jak dzielimy szafy do przechowywania dokumentów niejawnych?
Szafy, w których przechowujemy dokumenty niejawne często dzielą się na klasy, które odpowiadają wartości, jaką posiadają dokumenty. Wyróżniamy następujące klasy:
- A – dokumenty poufne;
- B – dokumenty tajne;
- C – dokumenty ściśle tajne.
Dlaczego należy dbać o bezpieczeństwo dokumentów?
Bezpieczeństwo dokumentów, które zawierają dane osobowe to sprawa, której pod żadnym pozorem nie można bagatelizować. Dzieje się tak z wielu różnych powodów. Po pierwsze, gdyby dane zostały wykradzione, firma mogłaby znaleźć się w poważnych tarapatach, gdy dane zostałyby wykorzystane przeciwko niej. Po drugie, w przypadku wykradzionych danych i niekorzystnej dla firmy sytuacji jej klienci lub współpracownicy mogliby zaprzestać wszelkich z nią interesów. Po trzecie, zniechęceni klienci mogliby odradzać współpracę z tą firmą innych podmiotom.
Wybrane meble metalowe RODO: